Saturday, June 30, 2007

la semafor...o lumina galbena intermitenta...palpaia spasmodic, transmitandu-mi usoara stare de neliniste ...era trecut de miezul noptii...in parcarea din spatele casei de cultura ajunsesem prea devreme...asteptam autocarul...din spatele unor masini aparu un cersetor...om stilat dupa vorba , imi ceru o tigara...."..imi pare rau, da`nu fumez!!.".....se scuza politicos si dadu sa plece...mi-am adus aminte ca cinevEA , imi lasase in masina un pachet de tigari mentolate....Am scos pachetul..am vazut ca mai erau vreo 5-6 tigari si i le-am oferit pe toate....cersetorul ma refuza respectuos , zicandu-mi:"domnule, eu v-am cerut o tigara...nu-mi oferiti mai mult decat sunt dispus s`accept...".....nu l-a interesat ca era placerea mea sa`i ofer acele tigari...
...ne`am asezat langa bordura si am povestit....<...... lumina galbena a semaforul palpaia in continuare intermitent si spasmodic, accentuandu-mi starea de neliniste in care ma aflam.....>.......am descoperit ca cersetorul e un fost inginer care a renuntat sa mai spere.....pierduse tot si refuza sa viseze ca intr-o buna zi s`ar putea sa se ridice din nou...acum e la azil, singur cu gandurile sale ...pana la urma imi fuma tot pachetul...la despartire mi`a zis:" vezi ?...ti`am fumat toate tigarile , ai stiut sa mi le oferi"...si`mi intinse mana...o mana de suflet curat...
.....ciudata intamplare mi`a adus in minte un alt episod , cand am fost la ai mei, la tara...
..un vecin , un coleg de generatie,ma intalni pe strada, imi strange mana shi ma priveste `n oki c`un zambet amical si inocent...imi zice pe un ton cinic si linistit.."....in sfarsit , am scapat de cainele vecinului...l`am otravit!!."...A OMORAT UN CAINE ,urmarind , impasibil,cu privirea, zvarcolirile agoniei...ma spal, de atunci, indelung pe maini...dar cum sa ma spal de privirea lui amicala si inocenta....??
........................................................................................................

...la semafor...aceeasi lumina galbena si intermitenta...

No comments: